Μουσική

Light Sorrow

Ελαφριά Λύπη (παγκόσμια πρεμιέρα)

Σύνθεση: Dmitri Mazurov
Φωνή: Ekaterina Scherbachenko
Στίχοι: Δημήτρης Γιαλαμάς

20 Οκτ - 30 Νοέ 18:45

Διάρκεια

11’

Θέσεις

UNLIMITED

Χώρος

ONLINE

lake of light sorrow

all around
the dear dead
look pleased

talk and sing
with no sounds
I understand
every word

I am
afloat
all by myself

a deep oblivion
delineates the parting

 

Ekaterina Scherbachenko
Φωνή

γεννήθηκε στο Ριαζάν της Ρωσίας, όπου έλαβε την κύρια μουσική της παιδεία. Στο μουσικό σχολείο πρώτα έμαθε βιολί, αλλά ολοκλήρωσε την πρώιμη μουσική της παιδεία στο τμήμα διεύθυνσης χορωδίας. Στη συνέχεια η Ekaterina μελέτησε φωνητική τεχνική στο Ωδείο της Μόσχας υπό την διδαχή της Καθηγήτριας M.S. Alexeyeva. Κατά τη διάρκεια του πέμπτου έτους των σπουδών της στο ωδείο, έκανε το πρώτο της επαγγελματικό διεθνές ντεμπούτο στην Opéra de Lyon στη Γαλλία.
Το 2005 η Ekaterina ολοκλήρωσε τις επίσημες σπουδές της και έγινε μέλος του Μουσικού Θεάτρου Μόσχας «Στανισλάβσκι», όπου ερμήνευσε ρόλους όπως την Lidochka στο «Moscow, Cheryomushki» του Σοστακόβιτς και την Φιορντιλίτζι στο «Έτσι Κάνουν Όλες» του Μότσαρτ. Έναν χρόνο αργότερα προσκλήθηκε να ερμηνεύσει τον ρόλο της Natasha Rostova στην πρεμιέρα του «Πόλεμος και Ειρήνη» του Προκόφιεφ στο Θέατρο Μπολσόι. Ως αποτέλεσμα της συνεργασίας αυτής, το Θέατρο Μπολσόι προσκάλεσε την Ekaterina να γίνει μέλος. Επιπλέον, ήταν υποψήφια για το θεατρικό βραβείο «Χρυσή Μάσκα».
Το 2005-2006 η κα Scherbachenko έλαβε μέρος σε διαγωνισμούς πρώτης φωνής στην Σιζουόκα της Ιαπωνίας και στην Βαρκελώνη. Η καριέρα της ως σολίστ στο Μπολσόι ξεκίνησε με τον περίφημο ρόλο της Τατιάνα στην όπερα του Τσαϊκόφσκι «Ευγένιος Ονέγκιν». Έχει έκτοτε ερμηνεύσει αυτόν τον ρόλο σε πολλές από τις μεγαλύτερες όπερες του κόσμου, όπως: La Scala, Covent Garden, l’Opéra Nationale de Paris, και το Teatro Real στη Μαδρίτη. Πιο πρόσφατα ερμήνευσε τον ρόλο της Τατιάνα σε παραγωγή του 2014 στο Φεστιβάλ Glyndebourne.
Οι άλλοι μεγάλοι ρόλοι της Ekaterina συμπεριλαμβάνουν: Την Λιου – «Τουραντό», τη Μιμί – «Λα Μποέμ», τη Μικαέλα – «Κάρμεν», την Ντόνα Ελβίρα – «Ντον Τζιοβάνι», την Κοντέσα – «Οι Γάμοι του Φίγκαρο», τον ομώνυμο ρόλο στην «Ρουσάλκα» του Ντβόρζακ και την Γκορισλάβα από την όπερα «Ρουσλάν και Λιουντμίλα» του Γκλίνκα.
Το 2009 η κα Scherbachenko κατέκτησε την πρώτη θέση στον διακεκριμένο διαγωνισμό του BBC «Singer of the world» στο Κάρντιφ και έγινε η πρώτη Ρωσίδα που έλαβε το βραβείο μετά από 20 χρόνια. Η νίκη αυτή οδήγησε στη δημιουργία σχέσης με το πρακτορείο IMG Artists και επιπλέον προσκλήσεις από της μεγαλύτερες όπερες του κόσμου, όπως: La Scala, Bayerische Staatsoper, Metropolitan Opera, Zürich Opera House, Teatro Real στη Μαρδίτη και άλλες.
Το 2015 η Ekaterina ερμήνευσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην «Ιολάνθη» του Τσαϊκόφσκι στο Festival d’Aix en Provence και στην Dallas Opera (ΗΠΑ). Την ίδια χρονιά κέρδισε το International Maria Callas Grand Prix ως Πρωτοεμφανιζόμενη Καλλιτέχνης της Χρονιάς.
Η Ekaterina έχει ερμηνεύσει υπό την καθοδήγηση πολλών κορυφαίων μαέστρων και σκηνοθετών, όπως οι: Valery Gergiev, Zubin Mehta, Teodor Currentzis, Nello Santi, Riccardo Frizza και άλλους. Το ρεπερτόριο συναυλιών της κα Shcherbachenko συμπεριλαμβάνει: ερμηνείες έντεχνων τραγουδιών και «ληντ» Ρώσων και άλλων διεθνών συνθετών. Το «Ρέκβιεμ» του Μότσαρτ, το «Πολεμικό Ρέκβιεμ» του Μπρίτεν, την καντάτα «Οι Καμπάνες» του Ραχμάνινοφ, τη «Μεγάλη Λειτουργία» του Μότσαρτ σε ντο μινόρε και τη «Γλαγολιτική Λειτουργία» του Γιάνατσεκ.
Το 2017 η Ekaterina συμμετείχε στην παγκόσμια πρεμιέρα επί σκηνής του «Πολεμικού Ρέκβιεμ» του Μπρίτεν στην Opéra de Lyon.
Το 2018 τραγούδησε το ρόλο της Βιτέλια στη «Μεγαλοψυχία του Τίτου» του Μότσαρτ στο Εθνικό Θέατρο στο Άμστερνταμ.
Το 2019 η Ekaterina έλαβε μέρος στους «Γάμους του Φίγκαρο» ως η Κοντέσα στην Konzerthaus της Βιέννης και στο Φεστιβάλ Lucerne με μαέστρο τον Θεόδωρο Κουρεντζή και συνέχισε να τραγουδά στο θέατρο Μπολσόι της Μόσχας.

 

Δημήτρης ΓΙΑΛΑΜΑΣ
Ποιητής, λιμπρετίστας.

Συγγραφέας των ποιητικών συλλογών «Paul Revere’s Midnight Ride» (Αθήνα, 1980), «World without poets» (Μόσχα, 2004. Δίγλωσση έκδοση Ελληνικά-Ρωσικά), «Parental Guidance Advised» (Μόσχα, 2004. Δίγλωσση έκδοση Ελληνικά-Ρωσικά). Έγραψε το λιμπρέτο της όπερας «Station» (συνθέτης Alexei Sioumak) και της Scenic Cantata «Deae ex Machina» (συνθέτης Ανδρέας Μουστούκης), που σκηνοθετήθηκαν και τα δύο από τον Kirill Serebrennikov σε μουσική επιμέλεια και διεύθυνση του Θεόδωρου Κουρεντζή, για το φεστιβάλ «Territory» στη Μόσχα το 2008. Συγγραφέας των ποιητικών κειμένων για το έργο «Kizhe» που ανέβασε ο Kirill Serebrennikov στο Θέατρο Τέχνης Μόσχας «Α. Τσέχωφ». Έγραψε το λιμπρέτο για την όπερα «Nosferatu» (συνθέτης Dmitry Kourliandsky) σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου, μουσική επιμέλεια και διεύθυνση Θεόδωρου Κουρεντζή και σκηνικά Γιάννη Κουνέλη.
Τα τελευταία 35 χρόνια ο Δημήτρης Γιαλαμάς ζει και εργάζεται στη Μόσχα.

 

Dmitri Mazurov  
Συνθέτης, καλλιτέχνης ήχου και βίντεο.  

Γεννήθηκε το 1982 στο Νοβοσιμπίρσκ. Ξεκίνησε τις πρώτες του μουσικές εξερευνήσεις στην πειραματική ηλεκτρονική το 1999. Σπούδασε Θεωρία της Μουσικής στο Μουσικό Κολέγιο του Νοβοσιμπίρσκ, αλλά αποβλήθηκε στο τελευταίο έτος. Εργάστηκε ως φορτωτής, φύλακας ασφαλείας και μοντέρ. Το 2013 μετακόμισε στη Μόσχα και ξεκίνησε την καριέρα του ως καλλιτέχνης ήχου και συνθέτης.
Ο Dmitri εργάζεται στο τομέα της σύγχρονης ακαδημαϊκής μουσικής, της πολυκαναλικής ηλεκτροακουστικής και των πειραματικών ηλεκτρονικών. Επίσης, συνθέτει μουσική για κινηματογράφο, θέατρο και δρώμενα. Κάνει αναφορές σε τομείς μη ακαδημαϊκής μουσικής (post-rock, ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, techno, ambient, και άλλα είδη).
Συμμετέχει σε διεθνή φεστιβάλ: inSonic: Immersive future (ZKM Center for Art and Media Technologies, Γερμανία), Μπιενάλε Βενετίας (στο πλαίσιο του έργου της Natalia Alfutova «Faced2Faced»), Diaghilev Festival (σε συνεργασία με τον συνθέτη Alexey Sioumak), Cube fest (Virginia Polytechnic Institute, ΗΠΑ), «Another Space», «Geometry of Now» (GES-2, Μόσχα) Cosmoscow, GAM-festival, Arena festival (Ρήγα, Λετονία), Synthposium, Archstoyanie και άλλα.
Ο Dmitri αντλεί έμπνευση από εικόνες της Ρωσικής φύσης, μακρινές μυστηριώδεις τοποθεσίες, πολικούς σταθμούς, ΑΤΙΑ, γιέτι, κλπ. Η θεωρητική του παιδεία και η εμπειρία του στον χώρο του clubbing δίνουν στον Dmitri μια μοναδική ματιά στον κόσμο της σύγχρονης ακαδημαϊκής μουσικής και τη δυνατότητα να δημιουργεί τα μεταλλαγμένα έργα εκεί όπου διασταυρώνονται είδη και ιδέες.

 

Nina Wørb
Εικαστικός, φωτογράφος, σκηνοθέτιδα.

Εργάστηκε ως σκηνοθέτιδα στο Perm Opera and Ballet Theatre και στο Diaghilev Festival του Περμ στη Ρωσία.  Αυτή τη στιγμή κατέχει την ίδια θέση στη MusicAeterna Orchestra στην Αγία Πετρούπολη στη Ρωσία.
Παραστάσεις: «Pierrot lunaire» A.Schonberg, «Happy End» K.Weill, «Tristia» Ph.Hersant –  μουσική διεύθυνση Θ. Κουρεντζής.  «Little Match Girl» Β. Κουρεντζής
Semi-stage:  Da Ponte Trilogy του Mozart, μουσική διεύθυνση Θ. Κουρεντζής, «Love for the Three Oranges» S.Prokofiev, «Ariadne auf Naxos» R.Strauss – μουσική διεύθυνση A.Abashev
Προσωπική έκθεση: «Banned Banners» Art Gallery, Περμ, Ρωσία.

​​Διάλεξε ημερομηνία

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2020
  • ΔΕΥΤΕΡΑ
  • ΤΡΙΤΗ
  • ΤΕΤΑΡΤΗ
  • ΠΕΜΠΤΗ
  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
  • ΣΑΒΒΑΤΟ
  • ΚΥΡΙΑΚΗ
  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31